MASTERCLASS pre študentov
Bienále animácie Bratislava prinieslo nielen výnimočný program, ale aj jedinečnú príležitosť pre študentov a mladých tvorcov získať cenné skúsenosti priamo od renomovaných profesionálov z oblasti animácie. MASTERCLASS prednášky, otvorilili dvere do zákulisia tvorby animovaných diel, odhaľovali tajomstvá kreatívneho procesu a inšpirovali budúce generácie animátorov.
MASTERCLASS for students
The Biennial of Animation Bratislava delivered not only an exceptional program but also a unique opportunity for students and young creators to gain valuable experience directly from renowned professionals in the field of animation. MASTERCLASS lectures opened the doors to the behind-the-scenes world of animated production, revealing the secrets of the creative process and inspiring future generations of animators.
Quentin Auger
Quentin Auger, skúsený francúzsky odborník v oblasti CGI animácie a VFX, je spoluzakladateľom a vedúcim inovácií parížskeho štúdia DADA! Animation a aktívnym členom „Creative Machines?“, frankofónneho think tanku, ktorý skúma úlohu a vplyv generatívnej umelej inteligencie v odvetviach animácie, VFX a videohier. Po absolvovaní štúdia na UTC ako inžinier priemyselného dizajnu so zameraní techniky formujúce ľudskú spoločnosť, v roku 1999 absolvoval štúdium CGI animácie na slávnej škole Les Gobelins. Neskôr zbieral skúsenosti na širokej škále pracovných pozícií od animácie cez rigging až po Pipeline TD a supervíziu vo viacerých štúdiách vrátane ILM v San Franciscu. Po ôsmich rokoch pôsobenia na pozícii technického riaditeľa v Studio 100 Animation ho nadšenie pre nové technológie ako Real Time, XR alebo AI a ich mimoriadny potenciál v animácii priviedlo k spoluzaloženiu spoločnosti DADA! Animation s ďalšími podobne zmýšľajúcimi veteránmi v oblasti 2D/3D a videohier. Neúnavne investuje vlastný čas do sledovania technológií a zdieľania informácií o súčasnom rýchlom vývoji trendov.
Quentin Auger, a French veteran in the field of CGI Animation and VFX, is the Co-Founder and Head of Innovation of the Parisian studio DADA! Animation and an active member of „Creative Machines?“, a francophone think tank studying the role and the impacts of Generative AI in the Animation, VFX and Video Game industries. After a degree from UTC as an Industrial Design Engineer and a focus on how techniques shape human societies, Quentin graduated in CGI Animation at the famous Les Gobelins school in 1999. He then gathered experience in a wide range of jobs from Animation to Rigging, to Pipeline TD and Supervising in multiple studios including ILM in San Francisco. After 8 years as the CTO of Studio 100 Animation, his passion about new technologies like Real Time, XR or AI and their extraordinary potentials in animation, lead to the co-founding of Dada! Animation with other like-minded 2D/3D and video games veterans, and relentless investment in tech watch and sharing about the current fast-paced evolutions.
Cristina Angelucci
Cristina Angelucci má bohaté vedomosti z marketingu, PR, komunikácie, podnikania, tvorby obsahu a organizácie podujatí. Vyše 20 rokov pracuje v oblasti licencovania a programov pre deti.
Cristina je šéfredaktorkou Licensing Magazine, popredného B2B časopisu, ktorý je distribuovaný po celom svete. V roku 2024 založila nový odborný časopis venovaný európskej animácii s názvom The European Animation Journal. Ide o jedinečný mediálny systém, ktorý sa prvýkrát zameriava na túto časť odvetvia so zámerom spojiť európsky animačný priemysel s ostatným svetom a so zameraním na všetkých účastníkov v celom výrobnom procese. Cristina zároveň pracuje ako poradkyňa a odborníčka na ani-mačné a licenčné procesy, pričom pomáha spoločnostiam pri vytváraní obchodných vzťahov. Svoju kariéru odštartovala v roku 2000 v talianskej verejnoprávnej televízii Rai, kde takmer 10 rokov pôsobila v rôznych oddeleniach, ktoré sa zameriavali na výrobu programov pre deti a rozvoj podnikania.
Cristina has a background in marketing, PR, communication, business and content development, events organization and management. She has worked in the licensing and kids’ entertainment business for two decades.
Following her expertise in building trade publications, Cristina is editor-in-chief, on behalf of Bm Srl, of Licensing Magazine, a leading b2b publication distributed all over the world. In 2024 she has launched a brand-new trade magazine devoted to the European Animation, namely The European Animation Journal. It is the only media ecosystem that for the first time is devoted to this part of the industry, focusing on all the industry players through the entire production chain and with the aim to build a link between the European Animation industry and the rest of the world. She is also a consultant and expert animation and licensing processes, also supporting companies to build their business networks. She debuted her career in 2000 in Rai, the Italian Public Broadcaster, where she worked for almost 10 years in different departments around children’s content production and business development.
Carolyn Gair
Carolyn Gair je majiteľka spoločnosti Bowling4Rhinos Productions v Los Angeles. Je skúsená režisérka a výtvarníčka, ktorá spolupracovala so všetkými veľkými štúdiami vrátane Disney, Warner Bros, Universal, Illumination a Paramount. Jej práca režisérky v Disney Feature Animation ju priviedla k spolupráci na viacerých projektoch s hlavným kreatívnym riaditeľom Johnom Lasseterom – Kniha džunglí 2, Medvedí bratia 2 a úspešnej série Tinkerbell. Po Disney Carolyn pracovala s Chrisom Meledandrim na filmoch Hop a Ja zloduch (Despicable Me) spoločnosti Illumination. Jej prácu nominovali na ceny Emmy a Annie a navštívila viac ako dvadsať krajín. Vo svojej masterclass hovorí o svojej 30-ročnej kariére animátorky pre spoločnosti Disney, Warner Bros, Sony a Paramount. Zavedie nás do zákulisia svojho krátkeho filmu Zberatelia (Forage). Od konceptu príbehu a scenára, cez kreslenie storyboardov, tvorbu postáv, navrhovanie rekvizít a kulís, nastavovanie svetiel a výber zvukových efektov. Ukazuje príklady animačných rigov a skúma storyboardy a postavy z filmu.
Carolyn Gair is the owner of Bowling4Rhinos Productions in Los Angeles and is an accomplished Director, Head of Story, and Story Artist who has worked with all of the major studios including Disney, Warner Bros, Universal, Illumination and Paramount. Her work as a Director at Disney Feature Animation led her to collaborating on multiple projects with Chief Creative Officer John Lasseter including Jungle Book 2, Brother Bear 2, and the successful Tinkerbell franchise. After Disney, Carolyn worked with Chris Meledandri on Illumination’s Hop and Despicable Me. Her work is Emmy and Annie nominated, and has been seen in over twenty countries and translated to multiple languages. In her masterclass, she talks about her 30 year career as an animation artist for Disney, Warner Bros, Sony and Paramount. She takes us behind the scenes of her stopmotion short “Forage”. From the story concept and script, to drawing the storyboards, creating the characters, designing the props and sets, setting up the lights and choosing sound effects. He shows examples of animation rigs and examines the storyboards and the characters from the film.