Október 2024
Univerzitná knižnica v Bratislave,
SND Košice
Výstava spája niekoľko priestorov a svetov do jedného príbehu. Inšpiruje návštevníkov novými rozmermi a súvislosťami. Je symbolicky umiestnená na dvoch stranách Slovenska. Výtvarné návrhy pre Červenú korytnačku sa nachádzajú v jedinečných priestoroch, ktoré ponúkajú iný pohľad na umelecký proces autora.
Výber z výtvarných návrhov predstavuje kresby ceruzkou, ktoré vytvoril Michaël Dudok de Wit počas vývoja animovaného majstrovského diela. Autor hovorí, že niektoré kresby vyzerajú drsné a chaotické, ale vybral ich práve preto, že podľa jeho názoru v sebe nesú život a energiu – kvality, ktoré pre neho boli nesmierne dôležité.
Kresby nie sú dokonalými ilustráciami. Rozprávajú príbeh, skúmajú emócie súvisiace s dejom, analyzujú kompozíciu scén a experimentujú s uhlami kamery, pričom vytvárajú vzťah medzi postavou a prostredím, ktoré ju obklopuje. Dudok de Wit kreslil obyčajnou ceruzkou tvrdosti 3B na kancelársky alebo animačný papier. Väčšinu týchto kresieb svet videl iba trikrát od ich vzniku.
An Odyssey of Art: Michaël Dudok de Wit Artistic Designs for Oscar Nominated Masterpiece from Two Perspectives
October 2024
University Library in Bratislava
National Theater Košice
This exhibition crosses borders and spaces, each with its own meaning and presents a fresh, multi-dimensional journey, straddling the nation. Intricate artistic designs for The Red Turtle inhabit unique spaces offering a distinct perspective on the author’s creative process.
This selection of artistic designs features pencil drawings created by Michaël Dudok de Wit during the development process of an animated masterpiece. For the artist, some of the drawings may appear rough and chaotic, but he chose them precisely because he believes they embody life and energy; the qualities that were of utmost importance to him.
These are not perfect illustrations; rather, they tell a story, explore emotions related to the narrative, study scene compositions and experiment with camera angles, all the while establishing a relationship between the character and their environment. De Wit used a standard 3B pencil on office or animation paper. Worldwide, most of these drawings have only been seen three times since their creation.